Miért jó az intimtorna?

Miért jó az intimtorna?

Létrehozva: 2022.10.05 13:03 Módosítva: 2022.10.05 14:03

Az intimtornának számos jótékony hatása van, és az az alapvető edzésmód, melyet minden hölgynek alkalmaznia kellene. Segít megelőzni és kezelni az inkontinenciát, segít a szülésben, valamint a rehabilitációban.

Milyen esetekben segíthet az intim torna?

A gátizmok alátámasztják a kismedencei szerveket, lezárják a kismedence kimenetét, az urogenitális traktus és az emésztőrendszer fontos nyílásai és azok záróizmai találhatóak az állományában. Intimtorna, Urológiaiközpont

  • Felkészülés a szülésre illetve segíti a felépülést a szülés után – Az intim torna felkészít a vajúdásra, illetve általa megtanulhatóak a különböző relaxációs technikák is. A torna során megedzett izmok könnyebben regenerálódnak a szülés után – még a szüléskor gyakran szükséges gátmetszés izmokra gyakorolt negatív hatásait is képes ellensúlyozni.
  • Inkontinencia  – A nevetéskor, köhögéskor, tüsszentéskor felmerülő vizelet elcseppenés nagyon gyakori probléma a nőknél, legalább 3-ból 1 nőt érint. A panaszok legtöbbször szülés után jelentkeznek. A rendszeres intimtorna segítségével a tünetek részben vagy akár teljesen megszüntethetőek!
  • Intim műtétek utáni felépülés – Lézeres intim kezelések és műtétek után az orvosok ajánlani szokták az intim tornát, hogy a gyógyulás minél gyorsabb és hatékonyabb legyen.
  • Élvezetesebb együttlétek –A torna, visszahozza a hüvely feszességét, mely következtében mindkét fél számára élvezetesebb együttlétet eredményez. 

Hogyan végezzük önállóan a tornát?

Miután szakembertől elsajátítottuk az intimtorna rejtelmeit, kezdődhet a mindennapi edzés. Napi 15-20 perc szükséges, lehetőleg nyugodt, csendes helyen. A gyakorlottabbak már mindennapjaikba beépítve többször több helyen is végezhetik, hisz az izmok mozgatása észrevétlen.

Kegel-gyakorlatok                                                          

Nagyon fontos, hogy a Kegel-gyakorlatokat csak üres hólyaggal szabad végezni. Első lépés, hogy a gátizmokat beazonosítsuk, mely nem egyszerű feladat. A legegyszerűbb módszer erre, ha ujjunkat a hüvelybe helyezve próbáljuk meg összehúzni a környező izmokat. Éreznünk kell a hüvely összehúzódását és a kismedence felfele mozdulását, majd az izmokat el kell lazítani. Ha ez sikerült, akkor megpróbáljuk a vizeletet folyását elállítani. Ezt szigorúan csak próba képen lehet csinálni, mert az izmok gyengülnek, és a hólyagot nem fogjuk tudni kiüríteni.

Ha az izmokat beazonosítottuk, akkor üres hólyaggal, hanyatt fekve a kismedence izmait összehúzzuk, 5 másodpercig tartjuk, majd ellazítjuk. Ezt ötször ismételjük. A rendszeres gyakorlás során a megtartásokat 10 másodpercre növelhetjük. Fontos, hogy az ismétlések alatt más izmokat ne húzzunk össze, lélegezzünk folyamatosan, a levegőt ne tartsuk bent. Valamint ne végezzünk sok ismétlés számot, mert az izmok túlerőltetése szintén panaszokat okoz. A feladatokat bármilyen tevékenység alatt végezhetjük. Az a legjobb, ha az intimtorna rutinná válik és a mindennapok része lesz. 

Téma szakértői

Dr. Böszörményi-Nagy Géza

Dr. Böszörményi-Nagy Géza

urológus
Gyöngyösiné Gutlébeth Nikoletta

Gyöngyösiné Gutlébeth Nikoletta

Gyógytornász
Dr. Csutak Magdolna

Dr. Csutak Magdolna

urológus
 

Kapcsolódó cikkünk

Normális, ha köhögéskor, kocogásnál szivárog a vizelet?

Még mindig sokan tartják természetesnek, hogy köhögéskor, tüsszentéskor, fizikai aktivitás kapcsán elcseppen, szivárog a vizeletük, mondván, ez a korral jár. Holott dr. Csutak Magdolna, az Urológiai Központ urológusa szerint az ún. stressz inkontinenciába nem szabad beletörődni, hiszen így a helyzet tovább romolhat. 

 

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a növekvő légúti megbetegedések száma miatt rendelőinkben újra kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!