Miért jó az intimtorna?

Miért jó az intimtorna?

Létrehozva: 2022.10.05 13:03 Módosítva: 2022.10.05 14:03

Az intimtornának számos jótékony hatása van, és az az alapvető edzésmód, melyet minden hölgynek alkalmaznia kellene. Segít megelőzni és kezelni az inkontinenciát, segít a szülésben, valamint a rehabilitációban.

Milyen esetekben segíthet az intim torna?

A gátizmok alátámasztják a kismedencei szerveket, lezárják a kismedence kimenetét, az urogenitális traktus és az emésztőrendszer fontos nyílásai és azok záróizmai találhatóak az állományában. Intimtorna, Urológiaiközpont

  • Felkészülés a szülésre illetve segíti a felépülést a szülés után – Az intim torna felkészít a vajúdásra, illetve általa megtanulhatóak a különböző relaxációs technikák is. A torna során megedzett izmok könnyebben regenerálódnak a szülés után – még a szüléskor gyakran szükséges gátmetszés izmokra gyakorolt negatív hatásait is képes ellensúlyozni.
  • Inkontinencia  – A nevetéskor, köhögéskor, tüsszentéskor felmerülő vizelet elcseppenés nagyon gyakori probléma a nőknél, legalább 3-ból 1 nőt érint. A panaszok legtöbbször szülés után jelentkeznek. A rendszeres intimtorna segítségével a tünetek részben vagy akár teljesen megszüntethetőek!
  • Intim műtétek utáni felépülés – Lézeres intim kezelések és műtétek után az orvosok ajánlani szokták az intim tornát, hogy a gyógyulás minél gyorsabb és hatékonyabb legyen.
  • Élvezetesebb együttlétek –A torna, visszahozza a hüvely feszességét, mely következtében mindkét fél számára élvezetesebb együttlétet eredményez. 

Hogyan végezzük önállóan a tornát?

Miután szakembertől elsajátítottuk az intimtorna rejtelmeit, kezdődhet a mindennapi edzés. Napi 15-20 perc szükséges, lehetőleg nyugodt, csendes helyen. A gyakorlottabbak már mindennapjaikba beépítve többször több helyen is végezhetik, hisz az izmok mozgatása észrevétlen.

Kegel-gyakorlatok                                                          

Nagyon fontos, hogy a Kegel-gyakorlatokat csak üres hólyaggal szabad végezni. Első lépés, hogy a gátizmokat beazonosítsuk, mely nem egyszerű feladat. A legegyszerűbb módszer erre, ha ujjunkat a hüvelybe helyezve próbáljuk meg összehúzni a környező izmokat. Éreznünk kell a hüvely összehúzódását és a kismedence felfele mozdulását, majd az izmokat el kell lazítani. Ha ez sikerült, akkor megpróbáljuk a vizeletet folyását elállítani. Ezt szigorúan csak próba képen lehet csinálni, mert az izmok gyengülnek, és a hólyagot nem fogjuk tudni kiüríteni.

Ha az izmokat beazonosítottuk, akkor üres hólyaggal, hanyatt fekve a kismedence izmait összehúzzuk, 5 másodpercig tartjuk, majd ellazítjuk. Ezt ötször ismételjük. A rendszeres gyakorlás során a megtartásokat 10 másodpercre növelhetjük. Fontos, hogy az ismétlések alatt más izmokat ne húzzunk össze, lélegezzünk folyamatosan, a levegőt ne tartsuk bent. Valamint ne végezzünk sok ismétlés számot, mert az izmok túlerőltetése szintén panaszokat okoz. A feladatokat bármilyen tevékenység alatt végezhetjük. Az a legjobb, ha az intimtorna rutinná válik és a mindennapok része lesz. 

Téma szakértői

Dr. Rákász István

Dr. Rákász István

urológus
Dr. Kállai László

Dr. Kállai László

urológus, sebész
 

Kapcsolódó cikkünk

Ezekkel a problémákkal kell urológushoz fordulni

Ha felfázás, ha gyakori, fájdalmas vizelés, akkor irány az urológus! Ezzel sokan tisztában vannak, ám dr. Rákász István, az Urológiai Központ szakorvosa szerint arról is fontos tudni, hogy az urológus a veseproblémáktól a férfi gondokig számos betegségen tud segíteni.

 

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!