Intimtorna

Létrehozva: 2019.04.08 08:43 Módosítva: 2019.07.17 13:56

Az intimtorna a medencealapon elhelyezkedő pici izmok megéreztetése, tudatosítása és karbantartása. Minden 40 év feletti nőnek kötelező lenne napi szinten az intimtorna, hogy a gátizmok megfelelően működjenek.

A gátizmok alátámasztják a kismedencei szerveket, lezárják a kismedence kimenetét, az urogenitális traktus és az emésztőrendszer fontos nyílásai és azok záróizmai találhatóak az állományában. Fontos szerepet játszik az orgazmus elérésében, és tüsszögés során megakadályozza a vizelet elcseppenését. Az idő előrehaladtával, és a szervezetet érő behatások miatt ezek az izmok gyengülnek és problémát okoznak.

Mikor szükséges intimtornát végezni

  • 40 év fölöttAz intimtornával az inkontinencia enyhébb formája kezelhető.
  • szülésre való felkészülés esetén
  • szülés után a gátizmok és a hüvely regenerálása érdekében
  • 6kg-nál nagyobb túlsúly esetén
  • fizikai, vagy ülőmunkát végzőknek
  • székrekedéssel küszködőknek
  • rendszeres futás, konditermi edzés esetén
  • gyakori köhögéssel, tüsszögéssel küzdők
  • stressz inkontinencia esetén

A gátizmok igen sérülékenyek. Ha nem tartjuk karban, akkor gyorsan meggyengülnek, mely nem csak a szexuális életre van hatással, hanem egyéb kellemetlen problémát is okoz. Vizeletcsepegés, széklet-, szélinkontinencia is előfordulhat. A belső szervek megsüllyednek, mely hatására akár húgycső, hólyag, végbélsérv is kialakulhat.

Rendszeres intimtornával nemcsak megállíthatóak a folyamat, hanem akár visszafordítható is. Az intimtorna esetében nagyon fontos a helyes kivitelezés, mert ha helytelenül végezzük a gyakorlatokat, akkor az nem lesz hatásos. Ezért érdeme szakembert felkeresni, aki segít a személyre szabott feladatok precíz elsajátításában. Ha napi szinten többszőr 3-4 percet szánunk a gyakorlásra, akkor másfél hónap múlva akár eredményeket is el tudunk érni, akkor is ha prevencióként végezzük, de akkor is, ha a meglévő problémát kezeljük

Kegel-gyakorlatok

Nagyon fontos, hogy a Kegel-gyakorlatokat csak üres hólyaggal szabad végezni. Első lépés, hogy a gátizmokat beazonosítsuk, mely nem egyszerű feladat. A legegyszerűbb módszer erre, ha ujjunkat a hüvelybe helyezve próbáljuk meg összehúzni a környező izmokat. Éreznünk kell a hüvely összehúzódását és a kismedence felfele mozdulását, majd az izmokat el kell lazítani. Ha ez sikerült, akkor megpróbáljuk a vizeletet folyását elállítani. Ezt szigorúan csak próba képen lehet csinálni, mert az izmok gyengülnek, és a hólyagot nem fogjuk tudni kiüríteni.

Ha az izmokat beazonosítottuk, akkor üres hólyaggal, hanyatt fekve a kismedence izmait összehúzzuk, 5 másodpercig tartjuk, majd ellazítjuk. Ezt ötször ismételjük. A gyakorlások előrehaladtával a megtartásokat 10 másodpercre növelhetjük. Fontos, hogy az ismétlések alatt más izmokat ne húzzunk össze, lélegezzünk folyamatosan, a levegőt ne tartsuk vissza. Fontos az is, hogy ne végezzünk sok ismétlés számot, mert az izmok túlerőltetése szintén panaszokat okoz. A feladatokat bármilyen tevékenység alatt végezhetjük.

 Az a legjobb, ha az intimtorna rutinná válik és a mindennapok része lesz.

Kapcsolódó cikkek, melyek érdekelhetik Önt
Bejelentkezés  kivizsgálásra:

 

+36 30 512 1375

online bejelentkezés az urológiai központba

 

Húgyúti fertőzés
Inkontinencia
Intimtorna
Férfi
Prosztata
Merevedési zavar
Here problémák
Herefájdalom
Korai magömlés
Férfimeddőség
Fitymaszűkület
Közös promlémák
Vesekő
Rákos megbetegedések
Nemi betegségek
Vesemedence gyulladás
Vizelési problémák

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel