Intimtorna

Intimtorna

Létrehozva: 2019.04.08 08:43 Módosítva: 2021.11.11 10:39

Az intimtorna a medencealapon elhelyezkedő pici izmok megéreztetése, tudatosítása és karbantartása. Minden 40 év feletti nőnek kötelező lenne napi szinten az intimtorna, hogy a gátizmok megfelelően működjenek.

A gátizmok alátámasztják a kismedencei szerveket, lezárják a kismedence kimenetét, az urogenitális traktus és az emésztőrendszer fontos nyílásai és azok záróizmai találhatóak az állományában. Fontos szerepet játszik az orgazmus elérésében, és tüsszögés során megakadályozza a vizelet elcseppenését. Az idő előrehaladtával, és a szervezetet érő behatások miatt ezek az izmok gyengülnek és problémát okoznak.

Mikor szükséges intimtornát végezni

  • 40 év fölöttAz intimtornával az inkontinencia enyhébb formája kezelhető.
  • szülésre való felkészülés esetén
  • szülés után a gátizmok és a hüvely regenerálása érdekében
  • 6kg-nál nagyobb túlsúly esetén
  • fizikai, vagy ülőmunkát végzőknek
  • székrekedéssel küszködőknek
  • rendszeres futás, konditermi edzés esetén
  • gyakori köhögéssel, tüsszögéssel küzdők
  • stressz inkontinencia esetén

A gátizmok igen sérülékenyek. Ha nem tartjuk karban, akkor gyorsan meggyengülnek, mely nem csak a szexuális életre van hatással, hanem egyéb kellemetlen problémát is okoz. Vizeletcsepegés, széklet-, szélinkontinencia is előfordulhat. A belső szervek megsüllyednek, mely hatására akár húgycső, hólyag, végbélsérv is kialakulhat.

Rendszeres intimtornával nemcsak megállíthatóak a folyamat, hanem akár visszafordítható is. Az intimtorna esetében nagyon fontos a helyes kivitelezés, mert ha helytelenül végezzük a gyakorlatokat, akkor az nem lesz hatásos. Ezért érdeme szakembert felkeresni, aki segít a személyre szabott feladatok precíz elsajátításában. Ha napi szinten többszőr 3-4 percet szánunk a gyakorlásra, akkor másfél hónap múlva akár eredményeket is el tudunk érni, akkor is ha prevencióként végezzük, de akkor is, ha a meglévő problémát kezeljük

Kegel-gyakorlatok

Nagyon fontos, hogy a Kegel-gyakorlatokat csak üres hólyaggal szabad végezni. Első lépés, hogy a gátizmokat beazonosítsuk, mely nem egyszerű feladat. A legegyszerűbb módszer erre, ha ujjunkat a hüvelybe helyezve próbáljuk meg összehúzni a környező izmokat. Éreznünk kell a hüvely összehúzódását és a kismedence felfele mozdulását, majd az izmokat el kell lazítani. Ha ez sikerült, akkor megpróbáljuk a vizeletet folyását elállítani. Ezt szigorúan csak próba képen lehet csinálni, mert az izmok gyengülnek, és a hólyagot nem fogjuk tudni kiüríteni.

Ha az izmokat beazonosítottuk, akkor üres hólyaggal, hanyatt fekve a kismedence izmait összehúzzuk, 5 másodpercig tartjuk, majd ellazítjuk. Ezt ötször ismételjük. A gyakorlások előrehaladtával a megtartásokat 10 másodpercre növelhetjük. Fontos, hogy az ismétlések alatt más izmokat ne húzzunk össze, lélegezzünk folyamatosan, a levegőt ne tartsuk vissza. Fontos az is, hogy ne végezzünk sok ismétlés számot, mert az izmok túlerőltetése szintén panaszokat okoz. A feladatokat bármilyen tevékenység alatt végezhetjük.

 Az a legjobb, ha az intimtorna rutinná válik és a mindennapok része lesz.

Téma szakértői

Dr. Kállai László

Dr. Kállai László

urológus, sebész
Dr. Rákász István

Dr. Rákász István

urológus

Húgyúti fertőzés
Inkontinencia
Intimtorna
Húgycső- és hólyagtükrözés
Férfi
Prosztata
Merevedési zavar
Here problémák
Herefájdalom
Korai magömlés
Férfimeddőség
Fitymaszűkület
Közös Problémák
Vesekő
Rákos megbetegedések
Nemi betegségek
Vesemedence gyulladás
Vesefájdalom

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!